Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010

Η .... παρεξηγημένη εξυπνάδα No2

   Καλησπέρα σε όλους!Καλό ΣαββατοΚυριακουλίνι να έχουμε και όπου βγάλει....αλλά πάντα με πολύ χαμόγελο εύχομαι!
  Η αλήθεια έιναι οτι αμφιταλαντέυτηκα λιγάκι τι να σας γράψω για συνέχια ακριβώς..υπήρξαν πολλές σκέψεις....δεν έχω καταλήξει ακόμα..αλλά οκ...στην πορεία...

 Ποια είναι τα Συμπτώματα της Δυσλεξίας ;
       Οι δυσλεξικοί διαβάζουν εξερετικά αργά και με πολλά λάθη.Συνχά,πηδούν σειρές,κομπιάζουν,επαναλαμβάνουν,προσθέτουν ή αφαιρούν συλλαβές ή αντικαθιστούν λέξεις,ώστε μερικές φορές άλλη λέξη να βλέπουν και άλλη να διβάζουν.Αποδίδουν πολύ καλύτερα στα προφορικά απ ότι στα γραπτά.Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη σχολική τους επίδοση,η οποία είναι ανομοιογενής.
     Το μεγαλύτερο πρόβλημά τους είναι η μεταφορά της σκέψεις στο γραπτό.Επιπλέον,είναι εξαιρετικά ανορθόγραφοι,με πολλά γραματικά λάθη,κολλούν τις λέξεις,παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους.Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση με 3 διαφορετικούς τρόπους.Υπάρχουν βέβαια και άλλα σπανιότερα συμπτώματα όπως η καθρεπτική γραφή,π.χ. 3-ε , 9-ρ
     Επίσης,παρουσιάζουν προβλήματα στην αποστήθιση (π.χ. προπαίδεια), μερικές φορές στην εκτέλεση μαθηματικών πράξεων,ενώ έχουν καλή μαθηματική λογική,και ιδιαιτέρως σημαντικά προβλήματα στις ξένες γλώσσες,ιδίως στα Αγγλικά.

Έχουν προβλήματα αντιστοφών,αλληλουχίας και αποστήθισης ;
     Συχνά αντιστρέφουν τη σειρά,π.χ. των ημερών της εβδομάδας,των ημερών ,της εβδομάδας,των μηνών του χρόνου,των εποχών,τη σειρά των λέξεων μέσα σε μια πρόταση,κλπ.Το πρόβλημα γίνεται ακόμα σοβαρότερο όταν πρέπει να θυμούνται την αντίστροφη σειρά των προαναφερθέτων.Σπανιότερα παρουσιάζουν συγχυση προσανατολισμού-κατεύθυνσης,π.χ. αριστερά-δεξιά,και των προβλημάτων στο ν ακολουθούν διαδοχικές προφορικές οδηγιές.Ακόμη παρουσιάζουν προβλήματα στην βραχύχρονη μνήμη,στην αλληλοδιαδοχή,στην αποστήθιση,(π.χ. ποιημάτων και τραγουδιών)
    Συχνά τους χαρακτηρίζει συναισθηματική ανωριμότητα,η οποία εκφράζεται και με την προτίμηση να παίζουν με παιδιά μικρότερης ηλικίας.Επίσης παρουσιάζουν και ορισμένα ιατρικά προβλήματα,όπως αλεργίες,άσθμα,κεφαλόπονους και κοιλόπονους,που στην σχολική ηλικια κυρίως οφείλονται στο υψηλό άγχος που τους δημιουργεί η ταπεινωτική αποτυχία στο σχολείο.Οι δυσλεξικοι συνήθως έχουν ανώτερες ικανότητες αντίληψης χώρου και δημιουργικής σκέψης,γι αυτό και είναι εφευρετικοί..

Πόσοι είναι οι δυσλεξικοί ;
     Οι δυσλεξικοί αποτελούν 5% του πλυθυσμού.Υπολογίζεται οτι,αν ολοι οι Έλληνες δυσλεξικοί κατοικούσαν μαζί με τις 4μελείς οικογένειές τους στην ίδια πόλη,τότε η "Δυσλεξιούπολη" θα ήταν η 2η μεγαλύτερη πόλη και θα είχε περισσότερους από 2.000.000 κατοίκους.Όμως μόνο 1 από τα 5 δυσλεξικά ελληνόπουλα έχουν διαγνωσθεί στην Τρίτη λυκείου.Δηλαδή,το 80% των πραγματικών δυσλεξικών φεύγουν από εκπαιδευτικό μας σύστημα αδιάγνωστοι!!!

Γιατί Ψυχολογικά Προβλήματα ;
    Η σχολική αποτυχία,η έλλειψη διάγνωση και η λόγω άγνοιας αρνητική και απορριπτική αντιμετώπιση γονέων και εκπαιδευτικών με υποτιμητικές συγκρίσεις,με ανρητικά επίθετα (τεμπέλη,αδιάφορε,επιπόλαιε,ηλιθιε)προκαλούν σοβαρά δευτερογενή ψυχολογικά προβλήματα που συντρίβουν την αυτοπεποίθηση και τον αυτοσεβασμό των παιδιών μας.Όσο πιο εγκαιρη είναι η διάγνωση της δυσλεξίας και της διάσπασης προσοχής ή ακόμα καλύτερα η πρόσγνωσή της κατά την προσχολική ηλικιά τόσο πιο αποτελεσματική γίνεται και η αντιμετώπιση και τόσο μειώνονται τα συνεπακόλουθα ψυχολογικά προβλήματα.


Ποιά είναι η πρέπουσα ψυχο-επιαδευτική αντιμετώπιση ;
      Η εγκαιρη και ακριβης διάγνωση πρέπει να συνδυάζεται με την αποδοχή της κατάστασης,την κατανοήση και με τη θετική αντιμετώπιση.Όπως είναι γνωστό,τα παιδιά και ιδιαιτέρως τα δυσλεξικά,είναι πολύ πιο ευαίσθητα στην απόρριψη και στην αρνητική κριτική,διότι την υφίστανται διαρκώς.Είναι αναγκαίο να γίνει συνειδητή προσπάθεια τόνωσης του ηθικού τους και να αποφεύγονται οι αρνητικές και οι υποτιμητικές παρατηρήσεις,γιατί μειώνουν την αυτο-πεποίθηση,τα κίνητρα και συνεπως,την σχολική επίδοση.Συνίστάται να χρησιμοποιούμε μολύβι για την διόρθωση των λαθών τους και τα σχόλια των εκπαιδευτικών να είναι ενθαρρυντικά.
   Toνίζουμε και επαινούμε τα σωστά,χωρις να επιμένουμε στα λάθη.Επίσης,επιβραβεύουμε την προσπάθεια,ασχέτως αποτελέσματος,ώστε να αυξήσουμε το κίνητρό τους για προσπάθεια.Αποφεύγουμε την σύγκριση με άλλα παιδιά,ιδιαιτέρως  με παιδιά που τα πάνε καλύτερα.Η σύγκριση πάνοτε εμπεριέχει υποτίμηση,ενώ ο έπαινος εκτίμηση.
    Η πρωινή επανάληψη είναι αναντικατάστατη,διότι τα θυμούνται καλύτερα,άρα αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποιήθηση και επιτυγχάνουν υψηλότερες επιδόσεις.Λόγω του οτι διασπάται εύκολα η προσοχή των δυσλεκτικών,συνιστάται να κάθονται στο πρώτο θρανίο,μπροστά στον διδάσκοντα και,όταν είναι δυνατόν,να μην βλέπουν προς παράθυρο.Να κάθονται δίπλα σε ήσυχο και υπομονετικό παιδί.Όλα τα παραπάνω,οδηγούν στην σημαντική βελτιώση της σχολικής επίδοσης,αλλά και της αυτοεκτίμησης,του αυτοσεβασμού και της ψυχικής ισορροπίας τους παιδιού και της οικογένειας του,δηλαδή,στην ευτυχία τους.
   Η στοργική,ενθαρυντική και αξιοπρεπής αντιμετώπιση των δυσλεξικών,επιφέρει θετικά αποτελέσματα τόσο στον ψυχοκοινωνικό όσο και στο μαθησιακό τομέα.Αλλάζει η ζώη τους,ευτυχούν.


Αυτά τα λίγα για την ώρα...
Έχει λίγη συνέχια ακόμα...αλλά επειδή βγήκε μεγάλη ήδη η ανάρτηση θα την σταματήσω εδώ!

Καλό βραδάκι σε όλους Καλό ΣαββατοΚυριάκο και όνειρα γλυκά!

3 σχόλια:

  1. Χμ....αυτά για τα παιδάκια που άδικα κάποτε παιδεύτηκαν...και τώρα ανασάνουν!!!

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκι γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέραααααααααααααααααααα!

    Μακάρι να μπορούσα να συμφωνήσω στο τελευταίο...μακάρι να ανασέναν.....

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ πιο πιο πιο γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή