Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

Η σημασια των παραμυθιων!

 Καλησπέρα σε όλους!Εύχομαι να στε καλά και να χαμογελάτε πολύ!
Καιρό έχω να κάνω μια αναρτησούλα και είπα να σας βασανίσω λιγάκι χιχι!Κάνω μια εργασία τελευταία για την σχολή σχετική με το παραμύθι..( Το παραμύθι ως μέθοδος διδασκαλίας της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο.)..Και ψάχνοντας έπεσα σε κάτι που είχα βρει και πιο παλιά..το θεώρισα ενδιαφέρον και σας το παραθέτω παρακάτω!
 
Fairytales Pictures, Images and Photos

Τα παραμύθια είναι ένα πανανθρώπινο
φαινόμενο. Κάθε κοινωνία, από την πιο πρωτόγονη έως την
πιο ανεπτυγμένη, έχει τις δικές της φανταστικές ιστορίες γεμάτες περιπέτειες,
συμβολισμούς και ηθικά διδάγματα
. Οι ψυχολογικές καταβολές των
παραμυθιών ήταν ανέκαθεν ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για τους μελετητές των
παραμυθιών, τόσο τους ψυχολόγους, όσο και τους συγγραφείς. Οι μεν ψυχολόγοι
προσπαθούν να βρουν το βαθύτερο μήνυμα των παραμυθιών και το τι μας λένε για το
συλλογικό ασυνείδητο, ενώ οι δε συγγραφείς αναλύουν τα παραμύθια από μια
ψυχολογική σκοπιά, σε μια προσπάθεια να κάνουν τις ιστορίες τους ακόμη πιο
ενδιαφέρουσες.

Θεωρίες ψυχολογικής ερμηνείας των παραμυθιών
Ένας από τους πρώτους ερευνητές των ονείρων ήταν ο Sigmund Freud ο οποίος στα
παραμύθια έβλεπε την επιβεβαίωση της ψυχοδυναμικής του θεωρίας. Οι εικόνες στα
παραμύθια όντας παρόμοιες με τις εικόνες στα όνειρα, οδήγησαν τον Freud στην
επεξήγηση τους χρησιμοποιώντας τον ψυχοδυναμικό τρόπο σκέψης. Συγκεκριμένα πίστευε πως τα παραμύθια εκφράζουν τις εσωτερικές
συγκρούσεις, τα άγχη και τους κρυφούς φόβους και επιθυμίες μας τα οποία
βρίσκονται παγιδευμένα στο υποσυνείδητό μας. Μάλιστα ο ίδιος ο Freud
μέσα από διάφορα έργα του έκανε ανάλυση των συμβολισμών συγκεκριμένων γνωστών
παραμυθιών της τότε εποχής (π.χ. των αδελφών Grimm) και πρόσεξε πως παρόμοιους
συμβολισμούς χρησιμοποιούσαν και οι ασθενείς του στα όνειρά τους.
Ο πιο γνωστός όμως ερευνητής των ονείρων
ήταν ο άλλος μεγάλος ψυχοδυναμικός ψυχολόγος, ο Carl Jung. Ο Jung ήταν ο
πρώτος που έδωσε μια διαφορετική διάσταση στα όνειρα, πέραν της προϋπάρχουσας
φροϋδικής άποψης πως τα όνειρα εκφράζουν τις ασυνείδητες συγκρούσεις αυτών που
τα δημιούργησαν κ αυτών που τα διαδίδουν, υποστηρίζοντας πως ο συμβολισμός των παραμυθιών θα πρέπει να βασίζεται σε
κάτι πιο γενικό και όχι απλά στις ιδιαίτερες ατομικές συγκρούσεις κάποιων
μεμονωμένων ατόμων.
Για τον Jung τα παραμύθια ήταν μέρος και απόδειξη
αυτού που αποκαλούσε “συλλογικό ασυνείδητο”.
Με τον όρο αυτό ο Jung αναφερόταν στις
αρχέτυπες ιδέες που έχουν αποτυπωθεί από γενιά σε γενιά και τις οποίες
κουβαλάμε όλοι μέσα μας, ανεξάρτητα από την κοινωνία στην οποία ερχόμαστε.
Ιδέες όπως η τροφοδότης μητέρα-φύση, ο κύκλος της ζωής, το σκοτεινό και μαύρο
άγνωστο ή το νερό ως έκφραση αναγέννησης είναι μονάχα μερικές από τις αρχέτυπες
ιδέες που υπάρχουν στις ιστορίες -αρχαίες και πιο σύγχρονες- όλων των
πολιτισμών. Η συνολική δουλειά του Jung πάνω στην επεξήγηση των μύθων και των
θρησκευτικών πρακτικών ανά τους αιώνες είναι ένα αριστούργημα στον συγκεκριμένο
χώρο και αποτελεί ακόμη και σήμερα σημείο αναφοράς τόσο για τους ψυχολόγους,
όσο και για τους λογοτέχνες.
Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός πως κατά
καιρούς έγιναν προσπάθειες ερμηνείας των ονείρων από μια θρησκευτική οπτική
γωνία. O Eugen
Drewermann
για παράδειγμα στο βιβλίο του “
Grimms’ Fairy Tales Interpreted According to
Depth Psychology
” συνδύασε
την θρησκευτική ερμηνεία των παραμυθιών με τις ιδέες του Jung περί αρχέτυπων
ώστε να αναλύσει ορισμένα από τα πιο γνωστά -και γεμάτα έντονες αρχέτυπες
εικόνες- παραμύθια των αδερφών
Grimm
. Η συγκεκριμένη προσπάθεια έγινε αποδέκτης έντονης κριτικής μιας και
για την ερμηνεία των παραμυθιών βασιζόταν περισσότερο στις θεωρίες γύρω από τα
παραμύθια και όχι τόσο στο ίδιο το περιεχόμενο των παραμυθιών των αδερφών
Grimm.

Είναι τα παραμύθια μόνο για τα παιδιά;
Η δύναμη των παραμυθιών να μεταφέρουν
άμεσα και έμμεσα μηνύματα είναι αξιοπρόσεκτη. Μέσα από μια φαινομενικά απλή
ιστορία (π.χ. “Ο βοσκός και ο λύκος” ή “Ο λαγός και η χελώνα”) κάποιος μπορεί να εξάγει πολλά ηθικά διδάγματα και παράλληλα
νοήματα με μεγαλύτερο βάθος από ότι ο λόγος του παραμυθιού αυτός καθ’ αυτός.
Άλλωστε αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τα παραμύθια λέγονται κυρίως
σε παιδιά. Οι ενήλικοι μέσα από τα παραμύθια
προσπαθούν να μεταδώσουν στα παιδιά τους τις αξίες και ιδανικά που οι ίδιοι
ασπάζονται. Άλλες φορές τα παραμύθια προσπαθούν να μεταδώσουν πανανθρώπινες
αξίες όπως η δικαιοσύνη, η καλοσύνη ή η ισότητα και άλλες φορές προσπαθούν να
περάσουν μηνύματα που είναι συνδεδεμένα με το κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο
γεννήθηκε το παραμύθι, όπως η σημαντικότητα της κοινότητας (π.χ. στις
αφρικανικές χώρες), οι ανδρικοί και γυναικείοι ρόλοι αλλά και η ιεραρχία σε μια
κοινωνία. Πέραν τούτου, τα παραμύθια σε πολλές περιπτώσεις μπορούμε να πούμε
πως αποτελούν έναν τρόπο έκφρασης ιδεών και αντιμετώπισης των διλημμάτων ενός
παιδιού στον δρόμο του προς την ενηλικίωση.
Παρόλο που η κυρίαρχη ιδέα είναι πως τα
παραμύθια μπορούν να φανούν χρήσιμα αποκλειστικά στην διαπαιδαγώγηση των
παιδιών, αξίζει να σημειωθεί πως τα παραμύθια έχουν
χρησιμοποιηθεί -και συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα από
ορισμένους ψυχολόγους- για να βοηθήσουν ενήλικες να ξεπεράσουν κάποια
ψυχολογικά προβλήματα.
Ίσως ο πιο γνωστός υποστηρικτής αυτής της ιδέας
είναι ο Hans
Dieckmann
. Σύμφωνα με τον Dieckmann ένας αποτελεσματικός τρόπος να βοηθηθεί
ένας ενήλικας είναι να διηγηθεί το αγαπημένο του παραμύθι. Σύμφωνα με τη θεωρία
του, το αγαπημένο παραμύθι μας δεν έχει αποτυπωθεί στη μνήμη μας τυχαία, αλλά
λόγω της σημαντικής ψυχολογικής του βαρύτητας για την ίδια την ύπαρξή μας και
τα προβλήματα που μας απασχολούν. Όταν
συνειδητοποιήσουμε την βαθύτερη σημασία του νοήματος του παραμυθιού τότε πιο
εύκολα μπορούμε να μεταφράσουμε τις ασυνείδητες σκέψεις και φόβους μας και να
τους αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα.

Παραμύθια: γιατί έτσι μας αρέσει
Τα παραμύθια ήταν, είναι και κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσουν να
είναι μια πολύ χρήσιμη πηγή πληροφοριών τόσο για το ίδιο το άτομο που αρέσκεται
στην διήγησή τους, όσο και για τις κοινωνίες και τις συνθήκες που τα
δημιούργησαν. Είναι οι συνοδοιπόροι πολλών παιδιών
στο πέρασμά τους από το ένα αναπτυξιακό στάδιο στο επόμενο και ένα πολύ χρήσιμο
εργαλείο για τους γονείς και τους δασκάλους για την ευκολότερη μεταλαμπάδευση
γνώσεων και αξιών. Βεβαίως τα παραμύθια μπορούν
να χρησιμοποιηθούν τόσο για καλό σκοπό όσο και για κακό (αν και η έννοια του
καλού και του κακού είναι σχετική). Σημασία όμως έχει η διατήρησή τους
σε όλους τους πολιτισμούς που πέρασαν από τον πλανήτη αυτό, κάτι που αυτόματα
σηματοδοτεί και την σημαντικότητά τους σε διάφορα επίπεδα της κοινωνικής (και
όχι μόνο) ανάπτυξής μας.

Καληνύχτα και καλό όνειρα γλυκά σε όλους!
Καλή εβδομάδα!
Μάκια και αγκαλίτθεθ πολλές πολλές!

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

Η .... παρεξηγημένη εξυπνάδα No2

   Καλησπέρα σε όλους!Καλό ΣαββατοΚυριακουλίνι να έχουμε και όπου βγάλει....αλλά πάντα με πολύ χαμόγελο εύχομαι!
  Η αλήθεια έιναι οτι αμφιταλαντέυτηκα λιγάκι τι να σας γράψω για συνέχια ακριβώς..υπήρξαν πολλές σκέψεις....δεν έχω καταλήξει ακόμα..αλλά οκ...στην πορεία...

 Ποια είναι τα Συμπτώματα της Δυσλεξίας ;
       Οι δυσλεξικοί διαβάζουν εξερετικά αργά και με πολλά λάθη.Συνχά,πηδούν σειρές,κομπιάζουν,επαναλαμβάνουν,προσθέτουν ή αφαιρούν συλλαβές ή αντικαθιστούν λέξεις,ώστε μερικές φορές άλλη λέξη να βλέπουν και άλλη να διβάζουν.Αποδίδουν πολύ καλύτερα στα προφορικά απ ότι στα γραπτά.Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη σχολική τους επίδοση,η οποία είναι ανομοιογενής.
     Το μεγαλύτερο πρόβλημά τους είναι η μεταφορά της σκέψεις στο γραπτό.Επιπλέον,είναι εξαιρετικά ανορθόγραφοι,με πολλά γραματικά λάθη,κολλούν τις λέξεις,παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους.Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση με 3 διαφορετικούς τρόπους.Υπάρχουν βέβαια και άλλα σπανιότερα συμπτώματα όπως η καθρεπτική γραφή,π.χ. 3-ε , 9-ρ
     Επίσης,παρουσιάζουν προβλήματα στην αποστήθιση (π.χ. προπαίδεια), μερικές φορές στην εκτέλεση μαθηματικών πράξεων,ενώ έχουν καλή μαθηματική λογική,και ιδιαιτέρως σημαντικά προβλήματα στις ξένες γλώσσες,ιδίως στα Αγγλικά.

Έχουν προβλήματα αντιστοφών,αλληλουχίας και αποστήθισης ;
     Συχνά αντιστρέφουν τη σειρά,π.χ. των ημερών της εβδομάδας,των ημερών ,της εβδομάδας,των μηνών του χρόνου,των εποχών,τη σειρά των λέξεων μέσα σε μια πρόταση,κλπ.Το πρόβλημα γίνεται ακόμα σοβαρότερο όταν πρέπει να θυμούνται την αντίστροφη σειρά των προαναφερθέτων.Σπανιότερα παρουσιάζουν συγχυση προσανατολισμού-κατεύθυνσης,π.χ. αριστερά-δεξιά,και των προβλημάτων στο ν ακολουθούν διαδοχικές προφορικές οδηγιές.Ακόμη παρουσιάζουν προβλήματα στην βραχύχρονη μνήμη,στην αλληλοδιαδοχή,στην αποστήθιση,(π.χ. ποιημάτων και τραγουδιών)
    Συχνά τους χαρακτηρίζει συναισθηματική ανωριμότητα,η οποία εκφράζεται και με την προτίμηση να παίζουν με παιδιά μικρότερης ηλικίας.Επίσης παρουσιάζουν και ορισμένα ιατρικά προβλήματα,όπως αλεργίες,άσθμα,κεφαλόπονους και κοιλόπονους,που στην σχολική ηλικια κυρίως οφείλονται στο υψηλό άγχος που τους δημιουργεί η ταπεινωτική αποτυχία στο σχολείο.Οι δυσλεξικοι συνήθως έχουν ανώτερες ικανότητες αντίληψης χώρου και δημιουργικής σκέψης,γι αυτό και είναι εφευρετικοί..

Πόσοι είναι οι δυσλεξικοί ;
     Οι δυσλεξικοί αποτελούν 5% του πλυθυσμού.Υπολογίζεται οτι,αν ολοι οι Έλληνες δυσλεξικοί κατοικούσαν μαζί με τις 4μελείς οικογένειές τους στην ίδια πόλη,τότε η "Δυσλεξιούπολη" θα ήταν η 2η μεγαλύτερη πόλη και θα είχε περισσότερους από 2.000.000 κατοίκους.Όμως μόνο 1 από τα 5 δυσλεξικά ελληνόπουλα έχουν διαγνωσθεί στην Τρίτη λυκείου.Δηλαδή,το 80% των πραγματικών δυσλεξικών φεύγουν από εκπαιδευτικό μας σύστημα αδιάγνωστοι!!!

Γιατί Ψυχολογικά Προβλήματα ;
    Η σχολική αποτυχία,η έλλειψη διάγνωση και η λόγω άγνοιας αρνητική και απορριπτική αντιμετώπιση γονέων και εκπαιδευτικών με υποτιμητικές συγκρίσεις,με ανρητικά επίθετα (τεμπέλη,αδιάφορε,επιπόλαιε,ηλιθιε)προκαλούν σοβαρά δευτερογενή ψυχολογικά προβλήματα που συντρίβουν την αυτοπεποίθηση και τον αυτοσεβασμό των παιδιών μας.Όσο πιο εγκαιρη είναι η διάγνωση της δυσλεξίας και της διάσπασης προσοχής ή ακόμα καλύτερα η πρόσγνωσή της κατά την προσχολική ηλικιά τόσο πιο αποτελεσματική γίνεται και η αντιμετώπιση και τόσο μειώνονται τα συνεπακόλουθα ψυχολογικά προβλήματα.


Ποιά είναι η πρέπουσα ψυχο-επιαδευτική αντιμετώπιση ;
      Η εγκαιρη και ακριβης διάγνωση πρέπει να συνδυάζεται με την αποδοχή της κατάστασης,την κατανοήση και με τη θετική αντιμετώπιση.Όπως είναι γνωστό,τα παιδιά και ιδιαιτέρως τα δυσλεξικά,είναι πολύ πιο ευαίσθητα στην απόρριψη και στην αρνητική κριτική,διότι την υφίστανται διαρκώς.Είναι αναγκαίο να γίνει συνειδητή προσπάθεια τόνωσης του ηθικού τους και να αποφεύγονται οι αρνητικές και οι υποτιμητικές παρατηρήσεις,γιατί μειώνουν την αυτο-πεποίθηση,τα κίνητρα και συνεπως,την σχολική επίδοση.Συνίστάται να χρησιμοποιούμε μολύβι για την διόρθωση των λαθών τους και τα σχόλια των εκπαιδευτικών να είναι ενθαρρυντικά.
   Toνίζουμε και επαινούμε τα σωστά,χωρις να επιμένουμε στα λάθη.Επίσης,επιβραβεύουμε την προσπάθεια,ασχέτως αποτελέσματος,ώστε να αυξήσουμε το κίνητρό τους για προσπάθεια.Αποφεύγουμε την σύγκριση με άλλα παιδιά,ιδιαιτέρως  με παιδιά που τα πάνε καλύτερα.Η σύγκριση πάνοτε εμπεριέχει υποτίμηση,ενώ ο έπαινος εκτίμηση.
    Η πρωινή επανάληψη είναι αναντικατάστατη,διότι τα θυμούνται καλύτερα,άρα αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποιήθηση και επιτυγχάνουν υψηλότερες επιδόσεις.Λόγω του οτι διασπάται εύκολα η προσοχή των δυσλεκτικών,συνιστάται να κάθονται στο πρώτο θρανίο,μπροστά στον διδάσκοντα και,όταν είναι δυνατόν,να μην βλέπουν προς παράθυρο.Να κάθονται δίπλα σε ήσυχο και υπομονετικό παιδί.Όλα τα παραπάνω,οδηγούν στην σημαντική βελτιώση της σχολικής επίδοσης,αλλά και της αυτοεκτίμησης,του αυτοσεβασμού και της ψυχικής ισορροπίας τους παιδιού και της οικογένειας του,δηλαδή,στην ευτυχία τους.
   Η στοργική,ενθαρυντική και αξιοπρεπής αντιμετώπιση των δυσλεξικών,επιφέρει θετικά αποτελέσματα τόσο στον ψυχοκοινωνικό όσο και στο μαθησιακό τομέα.Αλλάζει η ζώη τους,ευτυχούν.


Αυτά τα λίγα για την ώρα...
Έχει λίγη συνέχια ακόμα...αλλά επειδή βγήκε μεγάλη ήδη η ανάρτηση θα την σταματήσω εδώ!

Καλό βραδάκι σε όλους Καλό ΣαββατοΚυριάκο και όνειρα γλυκά!

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Η .... παρεξηγημένη εξυπνάδα No1

     Καλησπέρα σε όλους!Ελπίζω να στε καλά να χαμογελάτε και να περνάτε όμορφα!Πραγματικά χαίρομαι για σας όταν μαθαίνω έμεσα ή άμμεσα νεάκια σας....Μακάρι να μπορούσα να πω το ίδιο και για μένα....Αλλά είναι κάτι που δεν θα ήθελα να το σχολιάσω εδω τώρα....Εδώ και αρκετές μέρες προσπαθώ να γράψω κάτι...να πω κάτι....να αφήσω απλά το σημάδι μου εδώ....όπως κάνω τώρα εδώ και 3.5χρόνια σχεδόν....αλλά είναι η πρώτη φορά που ενώ θέλω δεν μπορώ να εκφραστώ και να βγάλω αυτά που έχω μέσα μου....Κάποιος είπε αν δεν προσπαθήσεις να "αλλάξεις" δεν γίνετε τίποτα...τουλάχιστον έτσι θα το μεταφράσω εγώ εδώ....έτσι είπα απλά να προσπαθήσω να γράψω "2" γραμμές....δεν μπορώ και πάλι όμως...αν και τόσι ώρα γράφω αρλόυμπες δεν μπορώ να εκφράσω αυτά που θέλω....

Έτσι απλά προτίμησα να κάνω ένα copy paste ενώς άρθρου που διάβασα πριν λίγο καιρό σε ενα περιοδικό κυριακάτικης εφιμερίδας τευχος 380 σελ76 η 'Ελενα Κιουρκτση το "Κ" της Καθημερινής 12 Σεπτεμβρίου 2010

Η.....παρεξηγημένη εξυπνάδα
Η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια.Αν όμως δεν αντιμετωπιστεί σωστά και έγκαιρα,
έχει σοβαρές επιπτώσεις σε παιδιά και ενήλικους.
Ο Γάλλος μυθιστοριογράφος Γκουσταβ Φλομπερ έγραφε στην ανιψιά του οτι σε μια επίμονη προσπάθεια να καταλάβει τα σύμβολα της αλφαβήτου,το μόνο που μπορεούσε(μπορούσε) να κάνει ήταν το να ξεσπάει σε λυγμούς.Στο ίδιο "κλίμα" μεγάλωσε και ο περίφημος εφευρέτης Τόμας Έντισον,καθότι οι δάσκαλοι του έλεγαν οτι ήταν ηλίθιος,κάτι για το οποίο είχε σχεδόν πειστεί.Αλλά και τον πατέρα του Αλβέρτου Αϊνστάιν οι εκπαιδευτικοί δεν τον έκαναν και τόσο περήφανο,αφού η γνώμη τους για την διάνοια του 20ου αιώνα ήταν οτι πρόκειται για ένα νοητικά αργόστροφο μαθητή,χαμένο στα ανόητα ονειρά του.
   Και όλα αυτά γιατί τα συγκεκριμένα υπερλαμπρά μυαλά εμφάνιζαν δυσλεξία.Μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται π.χ. από αντιστροφές στον γραπτό λόγο(στη θέση του "ε" το "3" κ.λ.π.) και,αν δεν διαγνωστεί έγκαιρα,έχει σοβαρές επιπτώσεις σε εκατομμύρια παιδιών και ενηλίκων.
  Όπως εξηγεί η κ. Κασσιανή Μαδεμλή,ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια,η επιστήμονική κοινότητα δεν γνωρίζει σε βάθος τι πραγματικά είναι η δυσλεξία ή τι την προκαλεί.Εμφανίζεται ως μια μαθησιασκή δυσκολία που εκδηλώνετε με προβλήματα στην γραπτή η προφορική γλώσσα.Το δυσλεκτικό υπερπαραγωγικό,και για το μόνο που μπορεί να "κατηγοριθεί" είναι οτι το μυαλό του μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο.Άλλωστε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Νευρολογίας και η Διεθνής Ένωση για την δυσλεξία(International Association ofDyslexia) αναφέρουν πως η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια,οπότε δεν χρήζει καμιάς απολύτως θεραπείας.
  Αξίζει να σημειωθεί πως,μεγαλώνοντας,τα δυσλεκτικά παιδιά ανακαλύπτουν και προσδιορίζουν το πρόβλημα σε σχέση με το περιβάλλον τους.Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οτι μπορούν να διακρίνουν το αριστερό από το δεξί,σε σχέση με ποιο είναι το χέρι όπου φοράνε κάποιο βραχιλάκι(βραχιολάκι) ή ρολόι.Επιπλέον,τα διάφορα στάδια της προσάρμοσμένης στην "ιδιαιτερότητα" του εγκεφάλου τους μαθησης αλλά και η καλύτερη δυνατή υποστήριξη απ την οικογένεια θα τους προσφέρουν μια ισορροπημένη σχέση με τον εαυτό τους και τις δυνατότητές τους-ακόμα και αν δεν γίνουν διασημότητες.
παιδί,ωστόσο,είναι πανέξυπνο,συχνά


Για το καλό του παιδιού σας
  • Μην επιστευέστε(εμπιστεύεστε) τα κέντρα που υπόσχονται θεραπεία της δυσλεξίας.Κάτι τέτοιο δεν υφίσταται,γιατί απλούστατα δεν συνιστά ασθενεια(θα ειναι σαν να επιδιώκετε να αλλάξει κάποιος της δομή και την λειτουργία ενός διαφορετικού εγκεφάλου)

  • Επιδιώξετε τη βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν στο παιδί ειδικοί που διαθέτουν,εκτός από γνώση και υπομονή.

  • Ποτέ μην συκρίνετε(συγκρίνετε) το δυσλεκτικό παιδί με τα υπόλοιπα,επειδή έχει περισσότερη ανάγκη βοήθειας στα μαθήματα.Θα το πληγώσετε ανεπανόρθωτα και κυριώς άδικα.

  • Αφήστε το παιδί να σας πει αν- και κατά πόσο-έχει κατανοήσει τους κανόνες της τάξης και μέχρι ποιο σημείο μπορεί να τους ακολουθήσει.

  • Η επανάληψη βοηθά πολύ,οπότε σε αρκετές περιπτώσεις θα πρέπει να επανέρχεστε,να τσεκάρετε και να υπενθυμίζετε γνωσεις που υποτίθεται οτι κατέχει

  • Όταν μελετά ή γράφει,δώστε του να κρατά στο ελεύθερο χέρι μια μικρή μπάλα-βοηθά στην συγκέντωση(συγκέντρωση) και ταυτόχρονα στο να είναι ήρεμο.

  • Δείτε σφαιρικά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει,θέστε απο στόχυς(στόχους) και με υπομονή προσπαθήστε να τους κατακτήσετε.
    κοινού

Έχουμε διαβάσει κατακαιρούς πολλά ποστ σε διάφορα blogs και όχι μόνο για το θέμα αυτό πιστευω...σε κάποια πολλοί απ μας το αναλύσαμε πολύ εκτενέστερά....
Το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον το παραπάνω....και σκέφτηκα να το μοιράστω μαζί σας....

ΕΠΕΤΕ ΣΥΝΕΧΙΑ!!!

Υ.Γ. τα κίτρινά λαθάκια είναι "απλά" και μόνο απ το copy past καθώς και έβαλα λίγο περισσότερα κενά για να είναι λιγάκι πιο εύκολη η ανάγνωσή του......συνεχίζεται.............

Καλό βραδάκι σε όλους καλό ξημέρωμα!
και όνειρα γλυκά!