Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Η .... παρεξηγημένη εξυπνάδα No1

     Καλησπέρα σε όλους!Ελπίζω να στε καλά να χαμογελάτε και να περνάτε όμορφα!Πραγματικά χαίρομαι για σας όταν μαθαίνω έμεσα ή άμμεσα νεάκια σας....Μακάρι να μπορούσα να πω το ίδιο και για μένα....Αλλά είναι κάτι που δεν θα ήθελα να το σχολιάσω εδω τώρα....Εδώ και αρκετές μέρες προσπαθώ να γράψω κάτι...να πω κάτι....να αφήσω απλά το σημάδι μου εδώ....όπως κάνω τώρα εδώ και 3.5χρόνια σχεδόν....αλλά είναι η πρώτη φορά που ενώ θέλω δεν μπορώ να εκφραστώ και να βγάλω αυτά που έχω μέσα μου....Κάποιος είπε αν δεν προσπαθήσεις να "αλλάξεις" δεν γίνετε τίποτα...τουλάχιστον έτσι θα το μεταφράσω εγώ εδώ....έτσι είπα απλά να προσπαθήσω να γράψω "2" γραμμές....δεν μπορώ και πάλι όμως...αν και τόσι ώρα γράφω αρλόυμπες δεν μπορώ να εκφράσω αυτά που θέλω....

Έτσι απλά προτίμησα να κάνω ένα copy paste ενώς άρθρου που διάβασα πριν λίγο καιρό σε ενα περιοδικό κυριακάτικης εφιμερίδας τευχος 380 σελ76 η 'Ελενα Κιουρκτση το "Κ" της Καθημερινής 12 Σεπτεμβρίου 2010

Η.....παρεξηγημένη εξυπνάδα
Η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια.Αν όμως δεν αντιμετωπιστεί σωστά και έγκαιρα,
έχει σοβαρές επιπτώσεις σε παιδιά και ενήλικους.
Ο Γάλλος μυθιστοριογράφος Γκουσταβ Φλομπερ έγραφε στην ανιψιά του οτι σε μια επίμονη προσπάθεια να καταλάβει τα σύμβολα της αλφαβήτου,το μόνο που μπορεούσε(μπορούσε) να κάνει ήταν το να ξεσπάει σε λυγμούς.Στο ίδιο "κλίμα" μεγάλωσε και ο περίφημος εφευρέτης Τόμας Έντισον,καθότι οι δάσκαλοι του έλεγαν οτι ήταν ηλίθιος,κάτι για το οποίο είχε σχεδόν πειστεί.Αλλά και τον πατέρα του Αλβέρτου Αϊνστάιν οι εκπαιδευτικοί δεν τον έκαναν και τόσο περήφανο,αφού η γνώμη τους για την διάνοια του 20ου αιώνα ήταν οτι πρόκειται για ένα νοητικά αργόστροφο μαθητή,χαμένο στα ανόητα ονειρά του.
   Και όλα αυτά γιατί τα συγκεκριμένα υπερλαμπρά μυαλά εμφάνιζαν δυσλεξία.Μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται π.χ. από αντιστροφές στον γραπτό λόγο(στη θέση του "ε" το "3" κ.λ.π.) και,αν δεν διαγνωστεί έγκαιρα,έχει σοβαρές επιπτώσεις σε εκατομμύρια παιδιών και ενηλίκων.
  Όπως εξηγεί η κ. Κασσιανή Μαδεμλή,ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια,η επιστήμονική κοινότητα δεν γνωρίζει σε βάθος τι πραγματικά είναι η δυσλεξία ή τι την προκαλεί.Εμφανίζεται ως μια μαθησιασκή δυσκολία που εκδηλώνετε με προβλήματα στην γραπτή η προφορική γλώσσα.Το δυσλεκτικό υπερπαραγωγικό,και για το μόνο που μπορεί να "κατηγοριθεί" είναι οτι το μυαλό του μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο.Άλλωστε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Νευρολογίας και η Διεθνής Ένωση για την δυσλεξία(International Association ofDyslexia) αναφέρουν πως η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια,οπότε δεν χρήζει καμιάς απολύτως θεραπείας.
  Αξίζει να σημειωθεί πως,μεγαλώνοντας,τα δυσλεκτικά παιδιά ανακαλύπτουν και προσδιορίζουν το πρόβλημα σε σχέση με το περιβάλλον τους.Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οτι μπορούν να διακρίνουν το αριστερό από το δεξί,σε σχέση με ποιο είναι το χέρι όπου φοράνε κάποιο βραχιλάκι(βραχιολάκι) ή ρολόι.Επιπλέον,τα διάφορα στάδια της προσάρμοσμένης στην "ιδιαιτερότητα" του εγκεφάλου τους μαθησης αλλά και η καλύτερη δυνατή υποστήριξη απ την οικογένεια θα τους προσφέρουν μια ισορροπημένη σχέση με τον εαυτό τους και τις δυνατότητές τους-ακόμα και αν δεν γίνουν διασημότητες.
παιδί,ωστόσο,είναι πανέξυπνο,συχνά


Για το καλό του παιδιού σας
  • Μην επιστευέστε(εμπιστεύεστε) τα κέντρα που υπόσχονται θεραπεία της δυσλεξίας.Κάτι τέτοιο δεν υφίσταται,γιατί απλούστατα δεν συνιστά ασθενεια(θα ειναι σαν να επιδιώκετε να αλλάξει κάποιος της δομή και την λειτουργία ενός διαφορετικού εγκεφάλου)

  • Επιδιώξετε τη βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν στο παιδί ειδικοί που διαθέτουν,εκτός από γνώση και υπομονή.

  • Ποτέ μην συκρίνετε(συγκρίνετε) το δυσλεκτικό παιδί με τα υπόλοιπα,επειδή έχει περισσότερη ανάγκη βοήθειας στα μαθήματα.Θα το πληγώσετε ανεπανόρθωτα και κυριώς άδικα.

  • Αφήστε το παιδί να σας πει αν- και κατά πόσο-έχει κατανοήσει τους κανόνες της τάξης και μέχρι ποιο σημείο μπορεί να τους ακολουθήσει.

  • Η επανάληψη βοηθά πολύ,οπότε σε αρκετές περιπτώσεις θα πρέπει να επανέρχεστε,να τσεκάρετε και να υπενθυμίζετε γνωσεις που υποτίθεται οτι κατέχει

  • Όταν μελετά ή γράφει,δώστε του να κρατά στο ελεύθερο χέρι μια μικρή μπάλα-βοηθά στην συγκέντωση(συγκέντρωση) και ταυτόχρονα στο να είναι ήρεμο.

  • Δείτε σφαιρικά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει,θέστε απο στόχυς(στόχους) και με υπομονή προσπαθήστε να τους κατακτήσετε.
    κοινού

Έχουμε διαβάσει κατακαιρούς πολλά ποστ σε διάφορα blogs και όχι μόνο για το θέμα αυτό πιστευω...σε κάποια πολλοί απ μας το αναλύσαμε πολύ εκτενέστερά....
Το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον το παραπάνω....και σκέφτηκα να το μοιράστω μαζί σας....

ΕΠΕΤΕ ΣΥΝΕΧΙΑ!!!

Υ.Γ. τα κίτρινά λαθάκια είναι "απλά" και μόνο απ το copy past καθώς και έβαλα λίγο περισσότερα κενά για να είναι λιγάκι πιο εύκολη η ανάγνωσή του......συνεχίζεται.............

Καλό βραδάκι σε όλους καλό ξημέρωμα!
και όνειρα γλυκά!

4 σχόλια:

  1. οι πιο ωραίες αρλούμπες που έχω διαβάσει...

    !!ΑΦΦΦΦΦΦΦΦ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαχαχαχα!Τhanks Γιάννη να σαι καλά...
    αλλα τα δικά μου έιναι ελάχιστα και πάλι!

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιά πολυ καλή ανάρτηση έκανες αστεράκι φωτεινό.Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ να σαι καλά!
    Καλησπέρα Φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή